ΚΑΜΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΝΑΔΑΣΩΣΗ ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟ ΜΑΡΑΘΩΝΑ. ΑΝΥΠΑΡΚΤΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΡΌΛΗΨΗΣ ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΠΥΡΚΑΓΙΩΝ & ΤΗΝ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΊΑ.

Κάνουμε τον σταυρό μας και κλαίμε κάθε χρόνο.


Υποχρεωτικά αναδασωτέο κάθε καμμένο ή αποψιλωμένο δάσος, σύμφωνα με το ΣτΕ – Δημόσιο ή ιδιωτικό – in.gr

anadasosi
12ΑΠΕ Πρέπει να ξαναγίνει πράσινο
Αθήνα
12/4/2009
«Κάθε αποψιλούμενη δασική έκταση, δημόσια ή ιδιωτική, κηρύσσεται υποχρεωτικά αναδασωτέα», σύμφωνα με το Σύνταγμα, αναφέρει σε απόφασή του το Συμβούλιο της Επικρατείας, τονίζοντας ωστόσο ότι η απόφαση αναδάσωσης πρέπει να είναι «πλήρως αιτιολογημένη ως προς το χαρακτηρισμό της έκτασης ως δάσους ή δασικής έκτασης».
Η σύνθεση του Ε’ Τμήματος του ΣτΕ έκανε μερικά δεκτή αίτηση ιδιοκτητών έκτασης στην θέση Βορινό Σκλαβούνι του Δήμου Βιλλίων Αττικής που ζητούσαν να ακυρωθεί η από 5.3.2003 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Αττικής με την οποία κηρύχθηκε αναδασωτέα έκταση στην εν λόγω περιοχή του Δήμου Βιλλίων.
Στην απόφαση του ΣτΕ αναφέρεται ότι η συνταγματική υποχρέωση να «κηρυχθεί αναδασωτέα καταστραφείσα δασική έκταση υφίσταται και για καταστραφέντα ή αποψιλωθέντα δάση και δασικές εκτάσεις ανεξαρτήτως του χρόνου καταστροφής ή αποψίλωσης τους, εφόσον μέχρι τη 11η Ιουνίου 1975 δεν είχαν χρησιμοποιηθεί για άλλο σκοπό, ώστε να καθίστατο δυνατή η ανατροπή της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί από αυτή τη χρησιμοποίηση».
Η απόφαση του ΣτΕ, επαναλαμβάνει ότι με παλαιότερες αποφάσεις του (1982 και 2000) έχει κρίνει ότι η διάταξη του δασικού νόμου «κατά το μέρος που εξαιρεί από την υποχρέωση αναδάσωσης εκτάσεις οι οποίες είχαν παρανόμως χρησιμοποιηθεί πριν από την 11.6.1975 κατά τρόπο ώστε να καθίσταται αδύνατη η ανατροπή της δημιουργηθείσας πραγματικής κατάστασης έχει κριθεί ότι αντίκειται στη διάταξη του άρθρου 117 παρ. 3 του Συντάγματος».
Κατά το μέρος όμως, -συνεχίζει η απόφαση του ΣτΕ- «που αφορά σε δάση και δασικές εκτάσεις που έχουν απωλέσει το δασικό χαρακτήρα όχι κατόπιν αυθαίρετης και παράνομης ανθρώπινης ενέργειας αλλά για κάποια νόμιμη αιτία, η διάταξη του άρθρου 38 παράγραφος 1 (σ.σ.: Ν. 998/1979) δεν αντίκειται στην διάταξη του άρθρου 117 του Συντάγματος και είναι εφαρμοστέα».
Συνεπώς, αναφέρεται στην απόφαση «εκτάσεις που έχουν απολέσει το δασικό τους χαρακτήρα πριν από την 11η Ιουνίου 1975 λόγω επεμβάσεων που έλαβαν χώρα με βάση διοικητική πράξη, η οποία καλύπτεται από τεκμήριο της νομιμότητας, δεν είναι δυνατόν να χαρακτηριστούν, κατά τη διαδικασία του άρθρου 14 του Ν. 998/1979, με πράξη του δασάρχη ως δάση ή δασικές εκτάσεις ούτε να κηρυχθούν αναδασωτέες λόγω των επεμβάσεων».
«Ο κανόνας της εν λόγω εξαίρεσης από την υποχρέωση αναδάσωσης εφαρμόζεται ανεξαρτήτως από το μέγεθος της έκτασης και τη φύση των επ΄ αυτής επεμβάσεων ή από τη συνδρομή άλλων προϋποθέσεων», συνεχίζει το ΣτΕ.
Παράλληλα, το ΣτΕ έκανε μερικά δεκτή την αίτηση των προσφευγόντων κατά το μέρος που κηρύσσεται αναδασωτέα με την προσβαλλόμενη απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Αττικής έκταση 550 τ.μ. καθώς κρίθηκε από το ΣτΕ ότι υπάγεται στις νόμιμες προϋποθέσεις εξαίρεσης από την αναδάσωση και δεν έκανε δεκτή ως προς την υπόλοιπη έκταση των 1.550 τ.μ.
Με άλλη δεύτερη απόφαση του (1286/2009) με το ίδιο σκεπτικό, το ΣτΕ έκανε μερικά δεκτή αίτηση για έκταση 2,3 στρεμμάτων στην περιοχή Αγία Μαρίνα Καλάμου Αττικής.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ λέγοντας τη γνώμη μου.